آموزش راه اندازی کسب و کار

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی | سایت راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر تاصد | چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم؟ | سایت راه اندازی کسب و کار اینترنتی | مشاوره برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نی نی سایت  دیجی کالا | نمونه یک کسب و کار اینترنتی موفق 

پیشنهاد ویژه راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال ۱۴۰۰ :

یکی از بهترین پلت فرم های مستقل راه اندازی کسب و کار اینترنتی را میتوانید داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است ویدیو مکس استارتر در لینک منوی اصلی سایت ببینید.

قطعن شما که الان دارید این مقاله را مطالعه می کنید ، مدتهاست که درمورد روش‌های مختلف کسب درآمد بالا و چگونگی راه اندازی یک کسب‌ و کار پردرآمد فکر کرده‌اید. ؟!!

رسیدن به این نتیجه که راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌تواند بهترین گزینه باشد یک انتخاب درست است ، مخصوصن با پیشرفت های زیادی که در سرعت اینترنت ، گوشی های هوشمند ، تعداد کاربران اینترنت و… طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰  شکل گرفته.

اتفاقاً من هم در این مطلب قصد دارم، تا شما را برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی موفق راهنمایی کنیم و از تجربیات موفق خودم بعد از ۲۰ سال کار در این حوزه برای شما بگم و در نهایت بهترین گزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم و ظریب ریسک پایین به شما معرفی کنم.

در ادامه به شما می گم که چطور یک ایده خوب برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی پیدا کنید . بعد هم در مورد روش‌های کسب و کار اینترنتی توضیحات مهمی میدم. به طور کلی این مطلب سرفصل های اصلی که برای کسب درآمد از اینترنت نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد. در پایان هم معرفی یکی از بهترین روش های کسب و کار اینترنتی به عنوان هدیه به خوانندگان این مطلب خوایم داشت.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق .

انتخاب مسیر درست ( Map road ) .

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق، حتمن نباید با سرمایه خیلی زیاد شروع کرد. موفقیت کسب و کار به مدیریت درست آن بستگی دارد نه به سرمایه زیاد آن. نمونه های موفق جهانی مثل آمازون، فیسبوک – ای بی – علی بابا و حتی دیجی کالا در ایران نمونه و گواه این سخن است.

پس خیلی فرقی نمی‌کند که شما یک ایدۀ جدید و استارتاپی کسب و کار کوچک خانگی داشته باشید، و یا خدمات آنلاین کاشت و نگهداری گل های آپارتمانی ارائه دهید، در هر صورت با آوردن کسب‌ و کارتان به دنیای اینترنت می‌توانید آن را توسعه دهید و کسب و کار آنلاین خودتان را داشته باشید .

مراحل راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی.

اولین سوال مشترک همه جویندگان : برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کجا باید شروع کنم؟

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم، این کار هم مانند کارهای دیگر اصول و مراحل خاص خودش را دارد و اگر واقعیت را بخواهید اصول موفقیت در همه مسیر های یکسان است. با دانستن این مراحل نقشه مسیر برای شما روشن خواهد بود و دیگر نیاز به دوباره کاری و صرف وقت و هزینه های چندباره ندارید. 

شش گام راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زیر خلاصه کردم که سرفصل های آن را مرور میکنیم و دوستان علاقهمند می توانند هر سرفصل مناسب با کسب و کار خود گسترش دهند.

گام اول: قبل از راه‌ اندازی کسب و کار مهارت های و علایق شخصی خود را بشناسید.
اگر هنوز تصمیمی دربارۀ کسب ‌و کار خود نگرفته ‌اید، حتمن این سوالات را از خود بپرسید تا به مرحله اول برای شما شفاف تر شود.

• من با چه کاری احساس خوب و رابطه خوبی برقرار می کنم.؟
• من چه مهارت‌هایی دارم؟ یا با توجه به علایقم چه مهارتی می توانم کسب کنم؟
• در چه زمینه‌ای تخصص دارم؟ یا عاشق متخصص شدن در اون زمینه هستم؟
• چقدر حاضرم برای موفقیت کسب و کار منطقی کنم؟ (با توجه به احتساب ریسک و ریوارد های هر بیزینس )
• برای رسیدن به موفقیت کسب و کار چقدر سرمایه گذاری نیاز دارم؟
• انتخاب من بر اساس اولویت‌ها و ارزش های زندگی ام هست؟

بررسی زمان مناسب در جای مناسب که دو شرط خیلی هم هستند:
• انتخاب ام با سبک زندگی من همخوانی دارد ؟ ( وقت گذاشتن – مجرد و متاهل بودن – شرایط فرهنگی و جغرافیایی و . . .)
• در وضعیت حال امکان شروع یک مسیر جدید در تغییر کسب و کار دارم؟

 گام دوم: کشف ایده مناسب کسب و کار اینترنتی خودتان را پیدا کنید:

اگر کسب‌ و کار خودتان را دارید و  می خواهید با ابزار اینترنتی سهم بازار بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید که هیچ، می‌توانید گام بعدی را شروع کنید. اما اگر هنوز ایده ‌ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید، خیلی خوب به این بخش توجه کنید و پیشنهاد های این بخش مطالعه کنید.

گام سوم: ریسرچ مارکتینگ  marketing research  برای راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی تحقیقات بازار را انجام دهید.

بعضی‌ها  یکم عجله دارند و فکر می‌کنند با یک ایده کار تمام است و  خیلی زود آن را عملی می کنند. اما شتاب ‌زده عمل نکنید که به هیچ عنوان خوب نیست! شما باید قبل از هر اقدامی راجع به بازار و جامعه هدفی که انتخاب کرده‌اید تحقیق و آنالیز و حتی نمونه گیری کنید. پیاده سازی یک نمونه خیلی کوچک به عنوان sample marketing  یا اجرای آن در یک واحد اندازی گیری کوچک جامعه هدف به عنوان نمونه پایلوت کسب و کار اینترنتی.

تحقیقات بازار یا Market Research اصلی ترین بخش تحقیقات بازاریابی یا Marketing Research در شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد. نکته مهم آن است که تحقیقات بازار تمرکز بر تحقیق در خصوص مشتریان بالقوه و بالفعل دارد و تحقیقات بازاریابی علاوه بر تحقیق در خصوص بازار، مطالعه محیط خارجی کلان ( عوامل PESTEL ) و محیط خارجی خرد ( نیاز بازار و رقبا ) را نیز شامل می شود. 

تحقیقات بازاریابی و به تبع آن تحقیق در بازار تنها وظیفه واحد بازاریابی سازمان نیست و تمامی عوامل یک کسب و کار باید در این فرآیند،  که به رهبری و با هدایت مدیر بازاریابی سازمان صورت می پذیرد، مشارکت نمایند. در ادامه مهمترین روش های تحقیقات بازار را در شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی گردآوری کردم.

 

نشریه اینترنتی مکس بلاگ

مطالب بسیار مفیدی در این نشریه می توانید بیابید که به شما در مسیر رشد فردی و رشد کسب و کار کمک می کنید.

برای دریافت جدید ترین روش های کسب درآمد اینترنتی ایمیل خودرا وارد کنید.

شش تکنیک اصلی تحقیقات بازار برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

– مشاهده مستقیم یا Direct Observation:
مشاهده آنکه مشتریان در حال خرید چه چیزی هستند و چگونه از خریدهایشان استفاده می کنند، چه مشکلاتی دارند و چگونه ترجیح می دهند از محصول استفاده کنند.

– آزمایش کردن یا Experimentation:
به عنوان مثال محصول را قبل از عرضه عمومی، به صورت پایلوت و محدود در یک یا چند فروشگاه (در قالب چند بسته بندی با قیمت های مختلف) ارائه نمایید و با انجام تغییرات دوره ای عکس العمل مشتریان را بر اساس میزان و الگوهای خرید آن ها آزمایش نمایید.

– تحقیقات میدانی یا Field Study:
 در قالب نظرسنجی، مصاحبه و پرسشنامه اقدام به جمع آوری و تحلیل نظرات، اولویت ها و نیازهای یک جامعه آماری مشخص از مشتریان بالقوه بپردازد.

– گروه های کانون یا Focus Group:
تعدادی از مشتریان بالقوه یا بالفعل را برگزینید تا در قالب یک جلسه حضوری با همراهی یک میانجی گر یا Moderator به بحث در خصوص محصولات، اولویت ها، نظرات و نیازهایشان بپردازند.

– مصاحبه با مشتریان ناراضی یاInterview with Dissatisfied Customers :
هیچ کس بهتراز مشتریان ناراضی و از دست رفته نمی توانند اطلاعات ارزشمندی در خصوص نقاط ضعف محصولات شما را در اختیارتان قرار دهد.

– منابع ثانویه (کتابخانه ای) یا Secondary Sources:
اطلاعات ثانویه به علت کم هزینه، پیچیدگی کمتر و قابلیت دسترس در زمانی کوتاه تر در اولویت اوّل نسبت به پنج روش فوق الذکر قرار دارند. وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، مجلات تجاری، گزارش های صنعتی، اطلاعات آماری و مواردی از این دست منابع ارزشمندی برای تحقیقات بازار شمار می روند.

گام چهارم: قیمت گذاری مناسب محصول یا خدمات با توجه به کشش بازار و وضیعت رقبای قدیمی.

بعد از این‌که تحقیقات بازاریابی خود را انجام دادید، نوبت به تهیۀ محصول و تعیین قیمت برای آن‌ می‌رسد.
استراتژی تبلیغات و قیمت گذاری برای ورود به بازار خیلی به هم مرتبط هستند زیرا که همیشه بازار و محصول با هم در چهار وضیعت متفاوت اند.:
محصول جدید در بازار جدید.
محصول جدید در بازار قدیمی.
محصول قدیمی ( موجود در بازار ) در یک بازار جدید ( جغرافیا یا جامعه جدید ).
محصول قدیمی در بازار قدیمی.

گام پنجم: انتخاب ویترین مناسب برای راه‌ عرضه محصول یا خدمات کسب و کار خودتان.

فرض کنید، یک محصول یا خدمات عالی دارید، اما هیچ ویترینی برای عرضه آن ندارید؛ چطور می‌خواهید محصول‌تان را معرفی کنید؟ ویترین یا شو رووم مانند فروشگاه برای عرضه محصول است. جایی است که می‌توانید در آن محصول‌تان را به نمایش می گذارید، با مشتری ارتباط برقرار میکنید، اطلاع‌رسانی انجام دهید و در نهایت محصول خود را به مشتری بفروشید.

برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی در ایران، چهار ویترین اینترنتی مناسب وجود دارد؛ چون مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده‌اند و بیشتر بین مردم جا افتاده‌اند. این چهار ویترین عبارتند از: اینستاگرام، فروشگاه اینترنتی، فروم ها و پیام‌رسان‌ ها مثل تلگرام و آپارات برای ویدیو.

گام ششم: بعد از راه‌اندازی کسب و کار، بازاریابی اینترنتی را شروع کنید.
شروع بازاریابی اینترنتی ، بعد از مرحل قبلی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی و یا هر کسب و کار اینترنتی دیگر، تازه کار شروع می‌شود. احتمالاً خودتان هم می‌دانید که فروش محصولات و خدمات تا رسیدن به یک سود مطلوب، بدون حرف زدن دربارۀ آن‌ و ترویج و تبلیغ آن‌ شدنی نیست. اینجاست که بازاریابی اینترنتی وارد می‌شود و به شما کمک می‌کند تا رسانۀ خود را به جامعه هدف خود معرفی کنید و بتوانید محصولات بیشتری را بفروشید.

لازم به ذکر است در اینجا شما یکی از بهترین پلت فرم های مستقل برای استفاده در سیستم های افیلیت مارکیتنگ را میتوانید داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است ویدیو مکس استارتر در لینک منوی اصلی سایت ببینید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی را جدی بگیرید اما ... .

در این مطلب آن‌ چه که لازم بود در مورد شروع راه ‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی بدانید برای شما گفتم. حالا پیشنهاد می‌کنم تمام مطالب را یک بار دیگر مرور کنید و نکته برداری های مهم انجام بدید ، ابزارهای لازم را آماده کنید و با یک برنامه‌ ریزی خوب کارتان را شروع کنید.

قبل از شروع حرکت در مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی دو نکته زیر را همیشه به یاد داشته باشید تا هدایتگر مسیر راهتان باشد.

اولین نکته مهم کسب درآمد: تعریف کسب درآمد با کسب و کار فرق دارد. مثال، کسی که از دلالی خرید و فروش ماشین پول درمی آورد از بازار ماشین کسب درآمد دارد. ولی کسی که یک شرکت واردات خودرو یا لیزینگ خودرو یا کارخانه تولید خودرو دارد صاحب یک کسب و کار تعریف شده است. در کسب و کار اینترنتی هم همین تعریف صدق می کند. شما می توانید مالک و مدیر یک کسب و کار اینترنتی باشید یا در فضای اینترنت کسب درآمد کنید.

دومین نکته مهم کسب درآمد: تمامی مسیر های یک شبه پول دار شدن یک سرابی بیش نیست و به بیراهه ختم می شود. این قانون مهم را هیچ وقت فراموش نکنید، اگر خود شما هم راهی برای یک شبه پول دار شدن بلد بودید هیچ وقت با دیگران مطرح نمی کردید و برا خودتان نگه می داشتید.

پس در فضای کسب و کار همیشه یادتان باشد ارزش یک کسب و کار واقعی به ماندگاری و سود دهی همیشگی آن است و شرط بقا و ماندگاری برای یک کسب و کار قانون مند بودن و رضایت مشتریان آن کسب و کار است.

برای معرفی بهترین روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم و بدون ریسک یک ویدیو سه قسمتی آماده کردم که توضیحات کامل و راه کار اجرایی در آن با مدارک لازم مطرح کردم. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است ویدیو مکس استارتر در لینک منوی اصلی سایت ببینید.

سوالات مهم.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم؟

آموزش راه اندازی کسب و کار در منزل.

بهترین ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق.

سایت راه اندازی کسب و کار اینترنتی.

مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی.

در شبکه های اجتماعی. 

من دنبال کن، جایزه بگیر.

تو اینستاگرام به من پیام بده.

تلگرام فیلم آموزشی ببین.

هدیه ویژه

هر ماه هدیه به ارزش ۱۰۰.۰۰۰ تومان

پادکست اختصاصی – فیلم آموزشی.

کتاب الکترونیکی – وبینار آموزشی.

جدید ترین روش های کسب درآمد روز دنیا.

ایمیل و شماره تماس صحیح وارد کنید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟